, ,

استفاده از گن بعد از ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک چه ضرورتی دارد؟

گن ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن

زمان مطالعه: 8 minutes


پزشکان جراح پیکر تراشی، به استفاده از گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی شکم و لیپوست و عمل های زیبایی اندام مانند اینها توصیه اکید دارند. برخی از بیماران، از پوشیدن این گن‌ها احساس ناراحتی می‌کنند و ممکن است طبق نظر پزشک استفاده نکنند.
در این مقاله سعی کردیم نکات مهم درباره اهمیت پوشیدن شکم بند بعد از عمل ابدومینوپلاستی و یا هر نوع عمل پیکرتراشی دیگر را بیان کنیم. در ادامه در مورد مدت پوشیدن گن ابدومینوپلاستی و گن مناسب برای استفاده هم خواهیم گفت.

مقاله اطلاعات جامع در مورد عمل پیکرتراشی را بخوانید.

ضرورت استفاده از گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

عمل‌های زیبایی اندام، بدون رعایت کردن مراقبت‌های بعد از آن نمی‌تواند تاثیر مطلوب جراحی را برای شما داشته باشد.
پوشیدن گن بعد از عمل ابدو، بخش مهمی از مراقبت‌ های بعد از عمل است. به این علت که بر نتیجه جراحی شما تأثیر چشمگیری دارد. همینطور بهبودی را تسریع می‌کند، به شکل‌دهی فرم جدید بدن کمک می‌کند و از عوارض عمومی عمل می‌کاهد.
استفاده از گن بعد از جراحی پیکرتراشی، دوران نقاهت بعد از عمل را کوتاهتر میکند. به این معنی که شما می‌توانید پس از عمل زودتر به روال عادی زندگی خود بازگردید

پس حتما طبق دستورات دکتر جراح‌تان، عمل کنید و در صورت بروز مشکل به آنها مراجعه کنید.
مراقبت‌های بعد از عمل ابدومینوپلاستی، علاوه بر نتیجه مطلوب، موجب کاهش عوارض جراحی و پیشگیری از مشکلات بعدتر هم خواهندشد.

مهمترین توصیه پزشک بعد از عمل ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک پوشیدن گن به مدت تعیین شده است. گن‌ها به دلیل فشاری که به محل جراحی می‌آورند باعث کاهش تورم، فرم گرفتن زودتر بدن و سفت شدن پوست خواهندشد.

البته نوع گن را خود پزشک معرفی میکند که هم نتیجه‌بخشی خوبی داشته‌باشد و هم باعث ناراحتی و حساسیت در شما نشود.

7 تاثیر مثبت پوشیدن گن، پس از جراحی‌ های لاغری

  • کاهش تورم: بعد از عمل ابدومینوپلاستی، نواحی بدن به‌طور طبیعی دچار تورم می‌شوند. استفاده از گن با اعمال فشار به آن نواحی، کمک می‌کند تا احتمال ورم و آب آوردم شکم بعد از ابدومینوپلاستی کاهش یابد.
  • کاهش کبودی: در پیکر تراشی بدن، به رگ‌های خونی آسیب وارد می‌شود. خون از این رگها به بافت‌های اطراف ناحیه وارد می‌شود و ایجاد کبودی می‌کند. گن‌ها با ایجاد فشار در ناحیه، از نفوذ خون به پوست جلوگیری می‌کنند و کبودی را کاهش و رفع آن را تسریع می‌بخشند.
  • حفظ فرم بدن: بعد از هر نوع عمل پیکرتراشی مانند ابدومینوپلاستی، بدن بلافاصله فرم می‌گیرد. ولی برای حفظ فرم بدن در همان حالت، باید مدت 4 هفته به طور مداوم از شکم بند استفاده کرد. تا بافت‌ها و پوست بدن حالت خود را به شکل فشرده حفظ کنند و از شل‌شدگی، افتادگی و چروک روی پوست جلوگیری شود.
  • بهبود جای زخم: گن ها تا اندازه قابل قبولی بر روی ناحیه جراحی ایجاد فشار می‌کنند. این فشارها باعث تسریع در بهبود جای زخم ناحیه می‌شود. به خصوص در ناحیه شکم که با استفاده از گن، جای زخم به شکل فوق‌العاده‌ای برطرف خواهد شد.
  • سفت کردن پوست شکم: در عمل های لیپوساکشن، بعد از تخلیه چربی، پوست دچار شل‌شدگی و افتادگی می‌شود. این افتادگی اگر در ناحیه شکم زیاد باشد؛ ممکن است نیاز به عمل ابدومینوپلاستی داشته باشد ولی در بقیه نواحی و یا افتادگی کم در ناحیه شکم، استفاده از گن باعث می شود که پوست خودش را جمع کند.

نکات مهم دیگر در نتیجه استفاده از شکم بند بعد ار عمل پیکر تراشی

  • عدم ایجاد چروک بر روی پوست: شل‌شدگی پوست باعث افتادن پوست‌ها برروی هم و ایجاد چروک پوستی می‌کند. با فشرده کردن و جمع کردن پوست بوسیله گن، از ایجاد چروک‌های پوستی جلوگیری می‌شود.
  • کاهش احتمال عفونت: یکی دیگر از مراقبت‌های ضروری بعد از جراحی پیکر تراشی، ماساژ دادن ناحیه جراحی شده و تخلیه آن از خونابه‌ها است. در صورت وجود مایعات در محل زخم‌ها، ممکن است آنها باعث عفونت در ناحیه شوند. علاوه بر تخلیه مرتب محل اسکار، ایجاد فشار در ناحیه هم وجود این مایعات را کاهش می‌دهد. به همین دلیل با پوشیدن گن احتمال بروز عفونت را کاهش می‌دهید.

چه مدت بعد از جراحی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی باید گن پوشید؟

زمان پوشیدن گن در افراد بر اساس ناحیه و میزان چربی تخلیه شده و همین‌طور سن افراد می‌تواند متفاوت باشد.

دکتر حمید رضوانی به این پرسش پاسخ دادند:

مدت زمان پوشیدن گن بعد از ابدومینوپلاستی یا پیکرتراشی

خدمات دکتر حمید رضوانی

متخصص جراحی عمومی، پلاستیک و ترمیمی در تهران

  • پیکرتراشی به روش لیپوست
  • جراحی پروتز سینه و لیفت سینه
  • عمل فرم دهی و تزریق چربی باسن
  • جراحی ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی
  • ژنیکوماستی (کوچک کردن سینه در آقایان)
  • ماموپلاستی (کوچک کردن سینه در خانم ها)

برای تعیین نوبت و مشاوره تماس بگیرید.

 09107103228

09107103227

-


-
استفاده از گن بعد از ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک چه ضرورتی دارد؟ -

در کل به مدت 4 هفته بعد از جراحی، استفاده از گن به غیر از مواقع استحمام ضروری است. بعد از این مدت، بنا به نظر پزشک،ممکن است لازم باشد تا حدودا 2 ماه بعد، به طور روزانه 12 ساعت نیاز به پوشیدن گن داشته باشید. به همین دلیل می‌توان بعد از یک ماه استفاده مداوم، هنگام خواب و استراحت گن را از بدن خارج کرد.

پیشنهاد میکنم بنا به دلایل گفته شده از ضرورت پوشیدن گن، حتما طبق توصیه پزشک جراح تان، از گن مناسب و به مدت تعیین شده استفاده کنید.

بهترین دکتر جراح ابدومینوپلاستی تهران
انتخاب جراح مناسب برای عمل ابدومینوپلاستی

گن مناسب بعد از عمل ابدومینوپلاستی

برای شکم و یا هرناحیه دیگری از بدن که عمل پیکرتراشی در آن انجام شده‌است؛ گن مخصوصی وجود دارد. مانند: گن شکم و پهلو، گن بازو، گن ران، گن غبغب.
گن مناسب بعد از عمل ابدومینوپلاستی ( یا مینی ابدومینوپلاستی) و مناسب برای شما، به طور قطع با نظر دکتر جراحتان تعیین می شود. در کل می توان گفت، جنس این شکم بند ها یا از پارچه کشی یا الاستیک است. نوع دوخت گن ها به گونه‌ایست که معمولا بدون درز هستند و به بدن فیت می‌شوند تا موجب ایجاد سختی در بدن نشوند.
بسیاری از گن‌ها، با ولکرو بسته شده‌اند تا قابل تنظیم باشند. برخی دیگر هم به صورت جوراب مانند طراحی شده‌اند تا بتوان از آن‌ها به راحتی در ناحیه جراحی شده استفاده کرد.

آنچه گفته شد، برای آشنایی بیشتر شما با جنس و کارکرد گن ها است. چنانچه شما عمل پیکر تراشی ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک را انجام داده باشید، پزشک شما بعد از عمل، نوع و مدل گن مناسب شما را نسخه می‌کند. برخی پزشکان هم خودشان گن را تهیه و پس از جراحی در اختیار شما قرار می دهند.

قیمت گن لیپوماتیک

قیمت گن مخصوص شما، بسته به اینکه برای کدام ناحیه است و چه میزان کیفیت و مرغوبیت دارد متفاوت است.

ولی در مورد هزینه خرید گن ابدومینوپلاستی بهتر است، دست و دلباز عمل کنید. یادتان باشد استفاده از شکم بند باکیفیت و خوب نتیجه عمل شما را بهتر، درمان را سریعتر و عوارض را کاهش می‌دهد.

از طرفی به علت اینکه گن را باید به مدت 4 تا 8 هفته بعد از عمل ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک استفاده کنید؛ باید کیفیت و راحتی مناسبی داشته باشد.

خلاصه مطلب

پوشیدن و استفاده از گن ابدومینوپلاستی و یا لیپوساکشن، بعد از عمل از مهم ترین نکات مراقبتی است. از اثرات آن میتوان به کاهش تورم، لیفت پوست، کاهش چروک ناحیه تخلیه شده و تسریع در فرم گرفتن بدن اشاره کرد. ویژگی ها و مدل گن مناسب برای استفاده، با نظر پزشک ومتناسب با بدن و نوع عمل شما تعیین میشود.

قیمت شکم بند مخصوص بعد از پیکرتراشی معمولا زیاد است ولی نیاز هست برای دریافت بهترین نتیجه از عمل و داشتن فرم بدنی زیباتر و عوارض کمتر این هزینه را پرداخت کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *