,

آیا بعد از عمل لیپوماتیک می‌توان باردار شد؟

بسیاری از خانم‌ها درباره بارداری بعد از لیپوماتیک سوال می‌کنند. بسیاری از آنان می‌خواهند بدانند که آیا باردار شدن پس از انجام عمل لیپوماتیک بی‌خطر است یا خیر؛ و اگر اینطور است، بارداری چه تاثیری بر نتایج عمل آنها خواهد داشت.

در حالی که مطمئناً مهم است که قبل از برنامه ریزی برای بارداری، صبر کنید تا برش های لیپوماتیک شما به طور کامل بهبود یابد، هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد که این عمل پیکرتراشی، توانایی شما را برای باردار شدن یا توانایی شما برای داشتن یک بارداری سالم را محدود کند. باردار شدن پس از لیپوماتیک یک گزینه بی خطر برای زنان است. مگر اینکه یک مسئله پزشکی جداگانه وجود داشته باشد که نگران کننده باشد.

وقتی صحبت از تغییر وزن و تاثیر آن بر نتایج عمل لیپوی شما دراثر بارداری به میان می آید، مطمئناً این نگرانی بجا است. زیرا برخی از نتایج جراحی پلاستیک ممکن است با بارداری تغییر کند. با این حال، حتی اگر تقریباً تمام قسمت‌های بدن یک زن هنگام حمل نوزاد تغییر فرم می‌دهد، نتایج لیپوماتیک شما باید ماندگار و دائمی باشد.

بعد از لیپوماتیک میتوان باردار شد
آیا بعد از عمل لیپوماتیک می‌توان باردار شد؟ -

بارداری بعد از لیپوماتیک

برخی از زنان ممکن است نگران این باشند که چگونه بارداری آینده ممکن است بر نتایج لیپوماتیک آنها تأثیر بگذارد .اول از همه، عمل پیکرتراشی، بر توانایی یک زن برای باردار شدن تأثیر نمی‌گذارد. لیپوماتیک رسوبات کوچک چربی را در بدن هدف قرار می‌دهد و هیچ خطری برای اندام‌های تناسلی زن یا سایر اندام‌های مربوط به آن موضوع ندارد. با این حال، اگر در آینده نزدیک به بچه‌دار شدن فکر می‌کنید، یک جراح لیپوماتیک مجرب توصیه می‌کند که این عمل زیبایی را به بعد از بارداری و زایمان موکول کنید.

در بیشتر موارد، وزن به دست آمده در دوران بارداری تاثیری بر اثرات طولانی مدت لیپوماتیک بدن نخواهد داشت. از آنجایی که عمل لیپوساکشن، سلول‌های چربی در ناحیه تحت درمان را به طور دائم از بین می‌برد، نمی‌توانند برگردند. با این حال، اگر بیمار در آینده وزن اضافه کند، چربی در سایر نواحی بدن تجمع می‌یابد. به عنوان مثال، لیپوماتیک در شکم از تجمع چربی در باسن، بازوها یا ران‌ها در دوران بارداری جلوگیری نمی‌کند. به خاطر داشته باشید که اگر پوست شکم در اثر بارداری بیش از حد کشیده شود، جراح پیکرتراشی ممکن است برای بازیابی شکم سفت‌تر، عمل ابدومینوپلاستی را به شما توصیه کند.

اگر تصمیم به بارداری پس از لیپوماتیک دارید، دکتر رضوانی به شما توصیه می کند که صبر کنید تا بعد از لیپوماتیک، بدن شما به طور کامل بهبود یابد. روند بهبودی هر بیمار متفاوت است، اما پزشک توصیه می‌کند که حداقل شش ماه پس از انجام لیپوماتیک قبل از بارداری صبر کنید. نتایج کامل لیپوماتیک پس از کاهش کامل تورم ایجاد می‌شود.

اگر بعد از لیپوماتیک باردار شوم چه می شود؟

به طور کلی، بیماران می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که بارداری نتایجی که با لیپوماتیک به دست می‌آید را به طور دائمی تغییر نمی‌دهد.

اگر خانمی پس از عمل لیپوماتیک باردار شود و وزن اضافه کند، اما پس از زایمان وزن خود را کاهش دهد، نتایج اولیه جراحی پلاستیک زیبایی او برمی‌گردد. اکثر زنان در چنین مواردی طوری به نظر می‌رسند که گویی اصلاً بارداری را پشت سر نگذاشته‌اند.

با این حال، شما احتمالاً به نسبت هر توزیع چربی که پس از لیپوماتیک داشتید، وزن اضافه خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر با لیپوماتیک شکم، کمری کوچکتر از باسن داشتید، حتی اگر وزنتان افزایش هم پیدا کند، باز هم باید کمرتان از باسنتان کوچکتر باشد. این امر حتی با افزایش وزن قابل توجه و سلول های چربی جدید پس از بارداری نیز صادق است.

صرف نظر از این، زنان کاندید لیپوماتیک باید بدانند که هدف آنها باید انجام یک عمل جراحی پلاستیک در زمانی باشد که قصد باردار شدن در آینده نزدیک را ندارند.

بارداری می‌تواند منجر به ترک های پوستی، سلولیت و افتادگی پوست در ناحیه باسن، سینه، شکم و ران شود. با این حال، این مسائل زیبایی ربطی به عمل لیپوماتیک آن‌ها ندارد. لیپوماتیک یک روش کاهش چربی و کانتور کردن بدن است. اما این روشی برای تقویت بافت پوست، حذف سلولیت یا ترک‌های پوستی یا سفت کردن افتادگی پوست نیست.

آیا بارداری بعد از لیپو امن است؟

در حالی که همیشه خوب است که بدانید بدن شما در فرآیندهای مختلف چگونه واکنش نشان می‌دهد، اما هیچ دلیل پزشکی برای باردار نشدن پس از لیپوماتیک وجود ندارد. البته همیشه با پزشک خود در مورد آنچه برای شما مناسب است، صحبت کنید.

لیپوماتیک بعد از آخرین بارداری

بارداری‌های متعدد، ممکن است باعث ایجاد رسوبات چربی سرسخت در ناحیه شکم در برخی از زنان شود. برخی از زنان، ممکن است پس از آخرین بارداری خود، با انتخاب لیپوماتیک، برای داشتن شکمی سفت و جوان‌تر، از انجام عمل جراحی تهاجمی‌تر جلوگیری کنند.

می‌توان بعد از بارداری مجددا عمل لیپوماتیک انجام داد؟

در بیشتر موارد، بیماران پس از بارداری نیازی به نوبت دوم لیپوماتیک ندارند؛ زیرا می‌توانند نتایج اولیه عمل جراحی خود را حفظ کنند. با این حال، اگر پس از بارداری، توزیع چربی در بدن شما تغییر کرده است یا می‌خواهید برخی از مناطق بدشکل را اصلاح کنید؛ مطمئنا این عمل مجدد برای شما یک گزینه مناسب است.

اطلاعات بیشتر در مورد عمل لیپو یا حذف بافت چربی بدن

لیپوماتیک به صورت سرپایی (بدون نیاز به بستری) و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در طول این روش، جراح لیپوماتیک یک برش کوچک و استراتژیک در ناحیه درمان ایجاد می کند و یک کانول کوچک (لوله نازک) را وارد می‌کند. او از کانولا برای شکستن بافت چربی در ناحیه قبل از برداشتن آرام آن از طریق مکش استفاده می‌کند. هنگامی که کار برداشتن چربی تمام شد، جراح برش ها را می‌بندد و یک گن در اطراف ناحیه قرار می‌دهد تا به بهبود بافت ها کمک کند. لیپوماتیک اغلب با روش‌های لیفت (مانند لیفت شکم، لیفت باسن) همراه می‌شود تا خطوط بدن صاف‌تر و محکم‌تر ایجاد شود.

لیپوماتیک، کاهش دائمی سلول های چربی

جراحی پلاستیک لیپوماتیک سلول های چربی را از بین می‌برد. این سلول‌های چربی پس از برداشتن نمی‌توانند دوباره رشد کنند. بدن بزرگسالان معمولاً پس از بلوغ سلول‌های چربی جدید تولید نمی‌کند، حتی اگر وزن بدن فرد به میزان متوسطی افزایش یابد. بنابراین سلول‌های چربی که از طریق لیپوماتیک برداشته می‌شوند، برای همیشه از بین می‌روند.

در صورتی که بیمار پس از بارداری، وزن زیادی اضافه نکند، اندام جدید و شیک‌تری که با لیپوماتیک به دست می‌آید، دائمی خواهد بود. با این حال، درک این نکته ضروری است که سلول‌های چربی که پس از جراحی در بدن باقی می‌مانند، در صورت افزایش وزن قابل توجه، می‌توانند از نظر اندازه بزرگتر شوند.

علاوه بر این، روند پیری در طول سال ها باعث تغییرات طبیعی در فرم بدن می‌شود. اما بیماران می توانند مطمئن باشند که مزایای زیبایی شناسی لیپوماتیک تا زمانی که از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم پیروی کنن، همیشه قابل مشاهده خواهد بود.

آیا بعد از جراحی لیپوماتیک، چربی می تواند برگردد؟

پاسخ به این سوال سخت است، زیرا بستگی به انتخاب سبک زندگی شما دارد.

صرف نظر از بارداری، اگر بیمار تحت درمان عمل لیپوماتیک قرار گیرد و بتواند در فاصله نزدیک وزن پس از لیپوماتیک خود بماند، باید نتایج لیپوماتیک خود را حفظ کند. یعنی نواحی که چربی از آن گرفته شده لاغر می‌مانند. و حتی اگر مقدار کمی به دست آید، بیمار همچنان باید همان توزیع چربی را حفظ کند.

از طرف دیگر، اگر بیمار به میزان قابل توجهی وزن اضافه کند – حدود ۱۰٪ از وزن کلی خود یا بیشتر – آنگاه چربی از نظر فنی می‌تواند برگردد.

به همین دلیل، بسیار مهم است که بیماران سبک زندگی سالمی داشته باشند و وزن بدن خود را حفظ کنند. این به معنای خوردن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل و شرکت در فعالیت بدنی حداقل چندین بار در هفته است. ماندن در فاصله 3 کیلوگرمی از وزن مورد نظر برای حفظ نتایج لیپوماتیک بهترین است.

لیپوماتیک قبل از بارداری بهتر است یا بعد از آن؟

اگر هم در فکر انجام لیپوماتیک و هم باردار شدن در چند سال آینده هستید، ممکن است بتوانید کمی بهتر برنامه ریزی کنید.

بیایید با گفتن این نکته شروع کنیم که وقتی نوبت به برخی از روش‌ها می‌رسد – مانند کشیدن شکم و لیفت سینه – یک جراح پلاستیک مجرب توصیه می‌کند بعد از اتمام بچه‌دار شدن، اینها را انجام دهید. این به این معنی است که اصلاحات مادر باید پس از اتمام فرزندآوری شما نیز انجام شود.

این بدان معنا نیست که نمی‌توانید پس از انجام هر یک از این روش ها باردار شوید، اما ممکن است نتایج شما کاهش یابد. تامی تاک پوست کشیده‌ای را که فقط با بارداری دوباره کشیده می‌شود را اصلاح می‌کند. و لیفت سینه سینه‌های افتاده و کشیده را که ممکن است پس از بارداری ویا شیردهی نیز افتاده و کشیده شوند، تغییر مکان دهد.

با این حال، لیپوماتیک قبل از بارداری، متفاوت است. اگر به باردار شدن در سه، چهار یا پنج سال آینده فکر می‌کنید، اما در برخی از نواحی بدنتان نیز چربی‌های سرسخت وجود دارد، ممکن است منطقی باشد که اکنون لیپوماتیک خود را الان انجام دهید. شما می توانید برای چند سال از نتایج آن لذت ببرید و سپس در صورت تمایل باردار شوید، بدون اینکه تاثیر زیادی بر نتایج خود داشته باشید.

با این حال، اگر می‌خواهید در چند ماه یا سال آینده باردار شوید (یا اگر در حال حاضر به طور فعال در تلاش برای باردار شدن هستید)، باید صبر کنید و قبل از بارداری، لیپوماتیک نکنید. مهم است که بدن شما قبل از بارداری زمان لازم برای بهبودی از این روش را داشته باشد.

فواید لیپوماتیک بعد از بارداری

همانطور که گفته شد، در بیشتر موارد، لیپوماتیک را می توان قبل از باردار شدن با خیال راحت انجام داد – به شرطی که به اندازه کافی برای بهبودی کامل پس از لیپو صبر کنید.

اگر قصد انجام لیپوماتیک بعد از بارداری را دارید، مزایای منحصر به فردی نیز وجود دارد:

  • می‌توانید دقیقاً مناطقی را که می‌خواهید در آن‌ها بهبود پیدا کنید، هدف قرار دهید: بارداری می‌تواند ترکیب بدن شما را برای همیشه تغییر دهد، بنابراین منتظر ماندن تا بعد از بارداری به شما می‌گوید که دقیقاً کجا می‌خواهید چربی را از بین ببرید و لاغرتر شوید.
  • اگر سزارین شده باشید می‌تواند کمک کننده باشد: بسیاری از خانم‌ها می خواهند بدانند که چگونه می‌توانند از شر شکم آویزان خود پس از عمل جراحی سزارین خلاص شوند. بهبود این ناحیه از بدن بدون یک روش تهاجمی دشوار است. خوشبختانه، لیپوماتیک اغلب می تواند قفسه C-section را حذف کند. علاوه بر این، با عمل ابدومینوپلاستی هم می‌توانید از شر افتادگی پوست خلاص شوید.
  • می‌توانید سایر روش‌ها را هم‌زمان انجام دهید: اگر بعد از بارداری و زایمان، عمل لیپوماتیک را برای زیبایی شکم انجام می‌دهید، می‌توانید از این فرصت برای برداشتن پوست اضافه و ترک خورده و تغییر شکل سایر نواحی بدن مانند ران، باسن و سینه‌ها استفاده کنید.
  • نتایج شما احتمالاً بیشتر دوام خواهند داشت: هنگامی که دیگر قصد باردارری نداشتید، فرم بدن شما تقریبا ثابت می‌ماند و کاهش وزن می تواند سخت تر باشد. انجام لیپوماتیک در این مرحله به معنای احتمال کمتری برای انجام لیپوماتیک مجدد در آینده خواهد بود.

منابع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *